Що має знати дитина перед вступом до школи (орієнтир для батьків)
Дитина 6-7 років повинна:
1)знати,
в якому місті/країні вона живе, і вміти назвати інші знайомі їй країни світу;
2)знати
назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і
риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від
ягід і овочів;
3)орієнтуватися
в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році,
днів у місяці, днів у тижні; мати
уявлення про природні та погодні явища;
4)знати
основні кольори; знати поняття «право-ліво»; знати назви популярних видів
спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні
знаки;
5)
вміти назвати прізвища відомих письменників і поетів;
6)знати
свята; вміти розповісти, чим він любить займатися;
7)
найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи?
Інтелектуальний розвиток.
У цій області дитина повинна вміти:
1)
вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
2)
знаходити зайвий предмет у групі;
3)
додавати до групи відсутні предмети;
4)розповідати,
чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
5)групувати
предмети за ознакою і називати її;
6)відновлювати
послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній
послідовності.
Слух, зір, увага,
пам'ять, мова .Тут дошкільнику потрібно вміти:
1)знаходити
10-15 відмінностей на двох схожих картинках;
2)точно
копіювати простий візерунок;
3)описувати
по пам'яті картинку;
4)запам'ятати
5-6 слів і повторити їх;
5)писати
графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз,
одна клітина вправо»);
6)прочитати
напам'ять вірш, розповісти казку;
7)переказати
почуту розповідь;
8)складати
розповідь за картинкою.
Основи математики:
1)вміти
рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені
деякі числа;
2)виконувати
лічильні операції в межах десяти;
3)знати
поняття «більше-менше -порівну »;
4)знати
прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
5)
вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;
6)
вирішувати прості арифметичні задачки;
7)вміти
поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.
Читання:
1)
знаходити потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;
2)підбирав
слова на задану букву;
Розвиток дрібної моторики:
1)правильно
тримати ручку та олівець в руці;
2)проводити
безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
3)обводити
по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
4)вміти
малювати по клітинках і крапках; вміти домалювати відсутню половину симетричного
малюнка;
5)копіювати
за зразком геометричні фігури;
6)вміти
продовжити штрихування малюнка;
7)вміти
акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.